Rav İzak Peres'in Şemot Peraşası yorumunu dinleyebilirsiniz...
Rav İsak Alaluf'un Şemot Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Profesör Isaac Heinemann Midraş Şemot Raba'nın açıklamasını okuduktan sonra önemli sorular sorar.
"Ve Aşem ona elindeki nedir dedi. Moşe "asa" dedi. Ve onu yere fırlat dedi, yere fırlattı ve yılan oldu. Moşe önünden kaçtı. (Şemot 4/2-3)
"Uvne Yisrael paru vayişretsu vayirbu vayaatsmu bimod meod vatimale aarets otam - İsraeloğulları çoğaldılar, daha çoğaldılar, fazlalaştılar ve toprak onlarla doldu." (Şemot 1/7)
Şemot kitabının açılış kısımları bizi epik olayların tam ortasına daldırmaktadır.
Bu haftaki peraşaya “Bir Liderin Doğuşu” başlığı verilebilirdi.
Mısır Çıkışı hikâyesinin dünyaya tanıttığı radikallikten bir nebzeyi, Tanrı’nın Kendisi’ni Moşe’ye Yanan Çalılık’ta tanıtırken kullandığı üç anahtar sözcüğün istikrarlı bir şekilde yanlış tercüme edilişinde görmek mümkündür.
Bereşit kitabı neredeyse dingin ve huzurlu denebilecek bir tonla sona ermiştir.
Lanetleri Nimetlere Dönüştürmek
Hahambaşı Rav İzak Haleva'nın Şemot Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Şemot peraşasının en ilgi çekici bölümlerinden biri Moşe’nin sarayda bir prens gibi büyütüldükten sonra Bene Yisrael’in durumunu görmek için aralarına karıştığı zamanlarda başına gelenleri anlatır.
Tanrı ile Moşe’nin ilk kez karşılaşması “yanan çalı” olayında meydana gelir. Burada Tanrı Moşe’yi Bene Yisrael’i kurtarmakla görevlendirmek ister ancak Moşe ilk aşamada bunu kabul etmez.
“Yaakov oğullarını çağırdı. Onlara toplanın günlerin sonunda size olacakları söyleyeceğim dedi.”
Bene-Yisrael Mısır'da çoğalırlar. Onların gittikçe artan nüfusundan korkan Paro, onları köleleştirir ve Yahudi ebeler Şifra ile Pua'nın bütün erkek bebekleri doğum sırasında öldürmelerini emreder...