Rav İzak Peres'in Vayigaş Peraşası yorumunu dinleyebilirsiniz...
Rav İsak Alaluf'un Vayigaş Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Yosef ve kardeşleri arasındaki buluşmayı okuyan herkesin kafasında doğal olarak bir soru işareti belirir.
Yosef Binyamin'i ellerlinden alarak bu benim kölem olacak ama siz evinize dönebilirsiniz dediğinde Yeuda Yosef'e yaklaşır ve ona sertçe hitap eder:
"Ona Yosef'in söylediği her şeyi ilettiler... babaları Yaakov'un ruhu canlandı. (45/27)
Dünyayı değiştiren anlar vardır: 1439’da Johannes Gutenberg’in hareketli tipte matbaa makinesini icat etmesi (her ne kadar Çinliler bunu dört asır öncesinde geliştirmişlerse de); 1821’de Faraday’ın elektrikli motoru icat etmesi; veya 1990’da Tim Berners-Lee’nin World Wide Web’i (dünya çapında ağ) yaratması gibi.
Peraşamızda, Yosef sıra dışı bir şey yapar.
Rambam, kendi ideal insan tipine – hahama – rofe nefaşot, yani “ruhları iyileştiren” adını vermişti.
Bir keresinde, büyük İslam tarihçisi Bernard Lewis’ten, Ortadoğu’daki olayların gidişatına dair bir öngörüde bulunması istendiği sırada ben de oradaydım.
Yeniden Çerçeveleme
Hahambaşı Rav İzak Haleva'nın Vayigaş Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
Vayigaş peraşası genellikle çok önemli bir oruç günü olan Asara be Tevet civarında okunur.
Vayigaş peraşasında Yosef kardeşlerine kimliğini açıklar.
Her ne kadar Yosef’ın kendini tanıtması ve Yaakov ile kavuşması “mutlu son” gibi görülse de aslında Mısır esaretinin fiilen başladığının ilk kanıtları ortaya çıkmaktadır.
Yeuda Yosef'e yaklaşarak Binyamin'in serbest bırakılması için onu ikna etmeye çalışır...