Rav İzak Peres'in Noah Peraşası yorumunu dinleyebilirsiniz...
Rav İsak Alaluf'un Noah Peraşası yorumunu izleyebilirsiniz...
"Vayi kol aarets safa ahat udvarim ahadim - bütün yer tek bir dil ve ortak amaç içindeydi." (Bereşit 11/14)
"Vayavo Noah uvanav veişto unşe vanav ito el ateva mipene me amabul - Noah eşi, oğulları ve oğullarının eşleri tufanın suları yüzünden gemiye geldiler." (Bereşit 7/7)
Bu haftaki peraşada Tanrı'nın yollarını bozmuş olan beşeri mabul ile nasıl yok ettiğini okuyoruz.
Gelmek üzere olan Tufan ve neredeyse tüm yaratılışın yıkılışı sırasında, Noah’ın gemiyi inşa etmesine odaklanıyor ve detaylı bir yönerge ile karşılaşıyoruz:
Tufan ile Avraam’a yapılan çağrı arasında, Noah’la yapılan evrensel antlaşma ile tek bir halkla yapılan özel antlaşma arasında, Bavel (Babil) hakkındaki garip, imalı anlatım gelmektedir:
Her birimiz için, manevi yolculuğumuz sırasında hayatımızın yönünü değiştiren ve bizi yeni bir yola sevk eden kilometre taşları vardır.
Acaba doğal olarak iyi miyiz yoksa doğal olarak kötü mü?
Noah’a dizilen övgünün Tanah’ta başka bir emsali yoktur. Tora’nın söylediğine göre Noah, “tsadik bir adamdı, kendi nesillerinde kusursuzdu; Tanrı’yla birlikte yürürde Noah.”
Dört Şehrin Hikâyesi
Belirsizlikle Yaşama Cesareti
Noah peraşasının hemen öncesinde dünyanın kötülükle dolduğu ve insan ömrünün yüz yirmi sene ile sınırlandırıldığını okuruz.
Humaş içinde farklı yerlerde benzerlikler bulmak Rabilerin Tora’yı açıklamaları için çok kullandıkları bir yöntemdir.
Noah peraşasını okurken iki neslin davranışlarını ve bu nesillere verilen Tanrısal cevabı görmek mümkündür.
Tanrı, şiddet ve yozlaşma batağına saplanmış bir dünyadaki tek dürüst insan olarak dikkati çeken Noah'a büyük ahşap bir gemi inşa etmesini emreder...