"Ve Tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü" (Bereşit 1:31). [Ribi Nahman, Şemuel adına şöyle der: " 'Çok iyi' sözcükleri] 'yetzer hara' yı yani kötü eğilimlerimizi simgeler."

"[Diğer bir haham, Ribi Nahman'a şöyle karşılık vermişti]: Ne kadar da şaşırtıcı bir şey söylediniz! Bu kötü eğilimler nasıl 'çok iyi bir şey' olabilir ki?"

"Ribi Nahman şöyle cevap vermişti: Bu kötü eğilimler olmasa insanlar ev inşaa etmeyecek, evlenmeyecek, çocuk sahibi olamayacak veya iş kuramayacaklardı."

- Bereşit Raba 9:7

Tora'nın insan doğası hakkındaki görüşü kesinlikle gerçekçi: Tanrı insan doğasını ta başından beri şöyle değerlendirmişti: "İnsan yüreğindeki eğilimler çocukluğundan beri kötüdür." (Bereşit 8:21). Bu size haksız bir yargı gibi geliyorsa biraz kendi halinizi düşünün. Düşünceleriniz her zaman saf mı? Uyumadan önce aklınıza gelen son düşünce bir sonraki gün dünyadaki açlık ve acıları hafifletmek için neler yapabileceğiniz hakkında mıdır? Yahut da siz de, çoğu diğer insan gibi, yatağınıza yatıp hayalleriniz özgür kaldığında, düşünceleri başkalarının bilmesini istemediği yönlere doğru harekete geçenlerden misiniz?

Eğer öyle ise, yalnız olmadığınıza emin olabilirsiniz. Yahudi geleneği her birimizin kötü eğilimleri olduğunu öğretir. İyi insanları kötülerinden ayıran ise, iyi insanların bu eğilimlere karşı koyabilme yetenekleri. Bu eğilimlere tam olarak karşı koyamayacak duruma geldiklerinde ise onları, iyi yönlere doğrultmaya çalışırlar.

İnsanın bazı eğilimlerinin kötü veya en azından "saf olmayan" olması bu eğilimlerin sonucunun muhakkak kötü olacağı anlamına gelmez. Örneğin bir karı kocayı çiftleşmeye yönlendiren dürtü şehvet olsa da bu, sonucunda ortaya çkan çocuğa karşı kötü ebeveyn olacakları anlamına gelmez. Benzer şekilde: Tıp alanında araştırma yapan bilim adamını bir hastalığa çare bulmaya dürten eğilim zengin olmak olsa bile bu, onun kötü olduğunu göstermez. Zengin olma arzusu tek başına yüce bir duygu sayılmasa da, iyilik yaparak zengin olunuyorsa bu, kötü eğilimlerin iyilik uğruna kontrol altına alındığının göstergesidir. Eğer meşhur olmak istiyorsanız, iyilik yaparak meşhur olmaya çalışın. Eğer zenginseniz paranızı büyük eğlenceler düzenleyerek israf edeceğinize, adınıza inşaa edilecek bir hastane için harcayın.

Neredeyse her birimizin zengin ve meşhur olma arzusu vardır. Şehvet de hepimizin hissettiği bir duygu. Eğer benzer "saf olmayan" eğilimleriniz varsa, bu duygular moralinizi bozmasın. Zira Yahudi etiği bize şunu öğretir: Eğilimlerimiz saf olmasa da, bu dürtülerin sonucu olan eylemler gerçekten de saf ve yüce olabilir.